1. Pitanje broj: #49581
Postovani, mozete li mi dati precizan odgovor na pitanje: koliko sati pre odlaska na spavanje je najbolje ne jesti? Koliko sati pre odlaska na spavanje ne treba jesti ugljene hidrate? Zbog prirode posla ne mogu da odlazim na spavanje u isto vreme (nekada je to ne pre 3-4 ujutru, a nekada legnem vec u 22h. . .) . S tim u vezi, ne znam sta tacno znaci "ne jesti ugljene hidrate posle 18h" ili "ne jesti posle 20h", jer ako legnem u 4 ujutru a probudim se u podne, da li onda tih 18h vaze i tih dana? Nadam se da razumete moje pitanje i problem koji imam. Unapred hvala na odgovoru, srdacan pozdrav, ivana ognjanovic
Odgovoreno: 08. 01. 2010.
• Poštovana,
Ne razumem lekare ili novinare koji pisu o ishrani i koji se vezuju za određeno tacno vreme za veceru. Ja bih to postavio drugačije. Pre svega, vi ste potvrda za to da različiti ljudi imaju sopstveni ritam budnosti i spavanja, sa ili bez neposredne veze sa poslom koji obavljaju. Po meni treba da jedete tri glavna obroka u ono sto je za vas budno doba dana, a ne striktno vezano za 24-časovni ritam dana i noći. Možete poslednji obrok pojesti najkasnije na 1, 5-2 sata pre spavanja najviše iz razloga da vam varenje ne ometa san. Što se tiče pitanja koje posredno postavljate, a to je veza večere sa zdravim navikama i prevencijom gojenja, mislim da je mnogo važnije koliko ste hrane pojeli u toku celog dana a ne samo kroz obrok pred spavanje. Postoje ljudi koji jedu dva puta dnevno, poslednji obrok (ručak) oko 15-16 sati popodne, ne jedu do spavanja odnosno do sledećeg dana, ali ipak su gojazni. Gojaznost je rezultat ukupno unetog viška kalorija u toku 24 sata i tako iz dana u dan, a ne vremena kada su pojeli poslednji obrok. Ono što ste u pitanju naveli su primeri zamene teza i primeri kako se ne poštuju neke individualne sklonosti i karakteristike.
Pozdrav