1. Pitanje broj: #74375
Postovani, vec par godina imam problema sa srcem. Pila sam puno tableta i nenzam sta je bio uzrok ali moja krv je bila dosta retka pa sam, u pocetku na svakih 5 dana a kasnije i na duzi vremenski period vadila krv da bih kontrolisala gustinu. Vremenom je krv postala dobra, srce mi je zadavalo jos uvek pomalo problema al uz pomoc lekoa sve je bilo dobro. Posto na svakih mesec dana idem kod lekara i na svaka 2 meseca vadim krv pre par meseci mi se pojavio secer u krvi koji je bio malo iznad normale, medjutim, kako je vreme prolazilo secer je poceo polako da se penje. Moj lekar mi j esavetovao da povedem racuna sta jedem ali nikad mi nije rekao tacno sta smem a sta da jedem. Prilikom zadnje kontrole secera on je bio 8. 7 i kad sam otisla kod lekara rekao mi je da je seces dosta povisen od normale da podhitno moram da ga dovedem u granice normale i da, ako ne uspem da ga smanjim da cu morati da idem 10-tak dana u bolnicu da bih primala insulin. Dao mi je da pijem sledec tablete stagid 700 mg i to 3x dnevno. Zamolila bih vas da mi kazete sta tacno ja smem da jedem; ijos da napomenem to da sam punija osoba i da sam 2000 god operisala stitnu zlezdu.
Odgovoreno: 03. 01. 2011.
• Poštovana,
Da primetim da je vas doktor bio nepotrebno ostar u pogledu bolnice i insulina, a nije dao mnogo važnije informacije - oko stila ponašanja koji doprinosi regulisanju šećera u krvi. Kao punija osoba morate smršati, ali će to biti polako i dugoročno, nema potrebe mršaviti brže od 3 kg mesečno. Krećite se bar 60 min dnevno, ako treba podeljeno u kraće šetnje. Nemojte jesti obilne obroke i preskakati obroke nego na 3 sata mali obroci. Ishrana koja reguliše šećer je upravo ta - pravilna ishrana i još dodatno da u svemu što jedete tražite manje masne i manje slatke mogućnosti. Sve jedite umereno, i hleb, meso, mlečne proizvode, puno povrća, voće, na kašičicu dodajte ulje.
Pozdrav