1. Pitanje broj: #71948
Dobar dan: ) vec duuugo imam problema sa ishranom, sa kontrolisanjem obroka i kolicinom hrane koju unosim. Neprestano razmisljam o hrani i tome sta cu pojesti. Znam da to nije normalno i da me isuvise opterecuje. Razgovarala sam i sa doktorima i ti razgovori imaju uticaja na moju svest nekoliko dana ali onda se vraca stara tenzija. Citajuci tekst shvatam da imam neki oblik 'bulimia nervosa' tj vise neki poremećen odnos prema ishrani, hrani i telesnoj masi. Sve je pocelo kada sam odlucila da smrsam i uz treninge aerobika i trcanje na trim stazi, ali i potpuno izbacivanje svih vrsti testa i slatkisa iz svoje ishrane, smrsala 14kg za 2, 5-3 meseca. Ali sam i izgubila menstruaciju. (vec 2 godine ne mogu da povratim ciklus) . Kada sam bila kod lekara na svim mogucim ispitivanjima, receno mi je da moram da se vratim na normalnu ishranu i da moram da uzimam sve namirnice, kao i to da cu se verovatno ugojiti nekoliko kilograma, sto je za mene strasno zvucalo posle jedva postignutog cilja. Ali sam onda otisla u krajnost pocevsi da preterujem sa hranom. Sada sam se ugojila 5 kg, i nikako ne prestajem da budem opterecena hranom. Molim vas za neki savet- neki rezim ishrane koji ce mi pomoci, ako je moguce bez terapija i kontrola svih onih lekara i psihijatara, jer mi sve to strasno zvuci, a i zahteva puno vremena i energije koje ja vise nemam. Hvala unapred!
Odgovoreno: 18. 11. 2010.
• Poštovana,
Poremecaj kao sto je bulimija i jeste u osnovi psihijatrijsko pitanje!!! Posle toga nutricionista da odredi dijetu i da se sa nutricionistom vidjate redovno, kao sto penzioneri kod lekara po recepte za pritisak idu svakog meseca jer i gojaznost je hronicna bolest. Nemojte se leciti (i dijeta je lecenje) tako sto cete se skrivati od lekara. Kontrola je dodatna spoljna motivacija.
Pozdrav
Komentari na pitanje: #71948
• Procitala sam tvoju poruku, i sa mnom se desava isto! Ako zelis mozes da mi se javis na moj email preocaninmaja@gmail. Com pa da razmenimo iskustva, bice i meni lakse ako mogu sa nekim o tome da popricam.