1. Pitanje broj: #71776
Postovani, procitala sam da sok od pomorandze povecava rizik od nastanka gihta. Da li onda da izbacim cedjenu pomorandzu iz ishrane deteta? Koliko cesto dete treba da jede spanac i brokoli? Koliko slatkisa dnevno se smatra umerenom kolicinom za cetvorogodisnje dete? Hvala unapred.
Odgovoreno: 16. 11. 2010.
• Poštovana,
Ishrana deteta koje je starije od dve godine zasniva se na istim principima pravilne ishrane kao i za odrasle.
u tom smislu slatkiši se uvek svode na minimum. Koliko je to umereno teško je reći, čak je i redovno uzimanje slatkiša za dezert posle ručka - stvar lične navike. Par kockica čokolade, još bolje slatkiš na bazi mleka.: sutlijaš, puding, koh, domaći pečeni kolač sa voćem - dakle sve nešto u čemu nema mnogo masnoće kao što je puter ili margarin. Koliko često spanać i brokoli? Toliko često koliko to omogućuje da na red dovoljno često dođu i druge vrste povrća, jer svaka vrsta ima nešto što je potrebno i dobro. Ne znam iz kog razloga favorizujete spanać, možda zbog sadržaja gvožđa? Apsolutno najbolji izvor gvožđa je redovni unos mesa. Sok pomorandže i giht? Ako nemate posebnih razloga zašto se bojite gihta? Ima drugih takođe značajnih namirnica koje se ograničavaju u slučaju gihta u odnosu na koje je sok od pomorandže - šala: ) ako nemate posebnih razloga za brigu dajte i taj sok, a još bolje - celu pomorandžu!!!
Pozdrav