1. Pitanje broj: #71233
Postovani dr rakocevicu. Molim vas da mi date savjet o upotrebi prepelicinih jaja, naime rijec je o mom muzu koji ima visok holesterol, a hoce da koristi svjeza prepelicina jaja po semi u kojoj bi za tri mjeseca trebao da popije 240 jaja, jer navodno snizavaju holesterol, ja sam skepticna, pavas molim za misljenje. Pozdrav iz banjaluke
Odgovoreno: 07. 11. 2010.
• Poštovana,
Moram da kažem da nisam ni tražio ni našao podatak koliko je holesterola u prepeličjem jajetu, ali pošto se radi o pticama i pošto se radi o jajima mora biti da su neki principi jednaki bez obzira o kojoj vrsti se radi. Princip bi bio da je žumance izrazito bogato holesterolom. Govoriću o kokošjem jajetu a u principu moralo bi da važi i za prepeličja jaja. U jajetu belance nema holesterola a žumance ga ima 200-250 mg, zavisno od veličine jajeta (oko 50 g) . Ako je osoba sa povećanim holesterolom svakako se preporučuje da se smanji unos dodatnog holesterola preko hrane. Prvi stepen redukcije je unos do 300 mg, a drugi stepen redukcije je unos do 200 mg holesterola. Jasno vam je da unos samo jednog žumanceta, pa i da osoba ništa više toga dana ne jede, je već preveliki unos. Zato bih na mestu vašeg muža izbegavao žumanca u svakom obliku pripreme. Prepeličja jaja su sitnija, a 240 komada za tri meseca su oko 2, 5 jaja dnevno. Možda tu nema toliko holesterola kao u jednom kokošjem jajetu, ali je to svakako neki suvišni holesterol koji se tako svesno unosi. Ali, priča nije samo o jajima. Holesterola ima u mesu pa ako se ne ograniči dnevni unos mesa i bez jaja uneće onih 200-300 mg holesterola tim putem. Posebno neka izbegava sve iznutrice.
Pozdrav