1. Pitanje broj: #70327
Imala sam dosta problema s kilazom i jedva sam se, priznajem, rigoroznim i malomasnim dijetama dovela na kilazu koju zelim. Sada zelim da unormalizujem svoj dnevni jelovnik, ali da se ne udebljam. Zanimaju me vasa misljenja o hrani koju vecinom jedem. Dakle, doruckujem oko 8 h i to je vecinom snita razenog kruha sa psenicnim brasnom t 1100 (onaj tvrdi kruh, ali je ukusan) , snita je debela oko 1 cm i abc sir 25 g ili 100 g mladog sira u sirutki. Ovdje me zanima vase misljenje o mladom siru u sirutki jer sam cula razna nagadjanja oko toga da se pravi od punomasnog mlijeka i da deblja. Ja ga dosta pojedem, pa bih htjela znati istinu. Takodjer, za dorucak popijem solju jogurta ab kulture. Kao medjuobrok mi je vecinom neko voce (dnevno mozda kruska i dvije jabuke u razmacima, naravno) . Za rucak, oko 14 h vecinom snita tog razenog, neka corbica s povrcem (1 kutljaca) i mesom ili samo snicla mesa sa obarenim povrcem (5, 6 komadica brokule ili karfiola) . Ostali dio dana, ako ogladnim, oko 17 h unesem nesto proteina (sir) ili masti, ali bez uh. Mada, vecinom, i popodne je vose iza rucka. Zanima me vase misljenje o navedenom. Koje namirnice valjaju, a koje ne za ocuvanje moje trenutne tjelesne tezine. Jako sam sklona gojenju, zato vas molim za iskren odgovor. Trenutno sam visoka 164 i imam 54 kg. Unaprijed hvala!
Odgovoreno: 04. 11. 2010.
• Poštovana,
Ako je sir mlad onda i ako je od punomasnog mleka dominira više ta surutka, te je to prihvatljivo. Kod starijih sireva polako dobija na značaju masni deo sira. Svakako proverite na deklaracijama navode oko masnoće sira. Jogurt je u redu, i opet - manji procenat masnoće.
slobodno uvrstite povrće i u obroke mimo ručka, jer vas povrće neće ugojiti a daće sve drugo što je dobro. Sa tim sirom svakako će se složiti paprika ili paradajz, mladi luk ili šta volite.
voće je u redu, po 150-200g, dve užine.
unos hrane ne možemo posmatrati nezavisno od fizičke aktivnosti. Ukoliko ste aktivniji kroz šetnje, vožnju bicikla, vežbe, plivanje, ples ili slično to omogućuje da unesete još ponešto od hrane, na primer laganu večeru.
hleb je u redu, naravno uvek ga možete menjati sa pahuljicama (a umesto sira tada bi upotrebili mleko ili jogurt) , pirinčem ili krompirom - zavisno od jela koje imate na umu.
težina vam je sada zaista optimalna da je treba održavati, dakle ne preterivati ni sa daljim smanjenjem.
Pozdrav