1. Pitanje broj: #69916
Zanima me sto se tice ishrane kod osoba sa malignim oboljenjima: koji hleb treba da se koristi, da li je pozeljno uzimati med i koja jaja treba jesti. Hvala. . .
Odgovoreno: 04. 11. 2010.
• Poštovani,
Kod malignih obolenja problemi su takvi da se u principu radi o pravilnoj ishrani i tu mislim na dovoljnu količinu hrane, redovnost u obrocima i mešovitost namirnica. Uvek je bolje uzimati hleb od punijeg brašna, ali realno nikada tok maligne bolesti neće zavisiti baš od vrste hleba. Med je lako svarljiva namirnica, pa nije problem da se uzme koja kašičica dnevno, jedino gojazne osobe mogu da ogranice. Jaja? Kada se kaže jaje misli se na kokošije jaje. Ako ste mislili na jaja drugih ptica ja nemam nekih posebnih preporuka. Ako bolesnik nema značajno povišen holesterol može uzimati jaja, ali da budu solidno kuvana ili zapečena na tiganju na 1-2 kašičice ulja, ne sirova.
Pozdrav