1. Pitanje broj: #69776
Po[tovani, imam 4o god. Patim od viska kilograma. Oktobra 2009. Moja telesna masa bila je 103 kgr iako u iahrani nikada nisam koristila niti hleb niti slatkise. Danas je 85 kgr. Visoka sam 163 cm. Uz strogi rezim ishrane *bolje reci neishrane*za ovih godinu dana izgubila sam 18 kgr. Bojim se da se ikada vratim na normalnu ishranu, a osecam iznemoglost i nemoc. Angazovana sam na dva radna mesta, imam dvoje dece. Zivim na jednom jogurtu i vocu vec godinu dana. Kako dalje? Unapred vam se zahvaljujem
Odgovoreno: 13. 10. 2010.
• Poštovana,
Treba da porazgovarate sa nutricionistom. Osim brojke koja se na vagi pokaže merenjem uvak je važna i mešovitost u ishrani, a umerenost se može shvatiti i kao srazmerna zastupljenost raznih grupa namirnica. Ako ste na jednom jogurtu i voću godinu dana ja mislim da to nije dobro. Ako je to tačno uradite analizu krvi pa da vidimo da li ste i anemični, i odatle takođe može doći ta nemoć i slabost. Znate, ne goji hleb ni slatkiši: ) ) ) goji višak kalorija u odnosu na fizičku aktivnost u dužem periodu. A mnogo kalorija može doći i iz mnogo mesa, ili mnogo mlečnih proizvoda, mnogo mesa, mnogo voća ili iz bilo čega što je - mnogo. Šta da kažem?! Pacijenti koje ja viđam gube težinu iako dobijaju dijetu i sa hlebom a i sa drugim namirnicama: ) ) ) dakle, nađite najbližeg nutricionistu, što pre.
Pozdrav
Komentari na pitanje: #69776
• Isla sam i ja kod mnogih nutricionista i nisu mnogo pomogli. Mada sam ja imala problem sa manjkom kilograma. Nase celije svu energiju crpe iz secera, tako da je velika zabluda da ugljeni hidrati goje, to je gorivo naseg organizma. Celije koriste i masti, medjutim te masti ne mogu da se razloze do kraja ako nema secera. Jedini organ u telu koji koristi mast kao osnovni izvor energije je srce. Tako da nikako ne preporucujem dijete koje se baziraju na proteinima, u takvim dijetama strada jetra, bubrezi, i pored toga ubrzavaju starenje jer celije ne mogu da stvore atp, kiseonik, a svi znamo da je kiseonik eliksir mladosti, tako da izgledas 10 godina starije. A ko zeli da bude vitak, sa ostecenjem jetre, bubrega, i pored toga da izgleda starije. . . Nije logicno. Budite zadovoljni svojom trenutnom tezinom, i pustite jogurte i voce od toga ne moze da se zivi. Vi ste zaposleni i potrebna vam je energija da biste normalno obavljali posao. A da, najbitnije ona latinska "zlatna sredina", ni u cemu ne preterivati. Pozdrav!