1. Pitanje broj: #69323
Dedini roditelji su bili dijabetičari. Deda mi je umro od dijabetesa u 60-toj godini. Moja majka je takođe obolela od dijabetesa tipa 2. Koji je rizik da i ja obolim? Kakva ishrana bi bila adekvatna.
Odgovoreno: 09. 10. 2010.
• Poštovana,
Jasan rizik stoji, ali samo kao nasledni faktor. Ono što će činiti razliku jeste vaš životni stil, pa ako je on loš doći će utoliko pre do ispoljavanja naslednog potencijala. Koji je dobar životni stil? Nemojte pušiti, piti alkoholna pića, budite fizički redovno aktivni, održavajte dobru - poželjnu telesnu težinu, tj bmi do 25, jedite više manjih obroka, nikad ispod tri obroka, slatke namirnice u ishrani svedite na malo i povremeno. Naravno o ishrani se može još pričati, ali ovo su bili glavni akcenti.
Pozdrav