1. Pitanje broj: #68630
Postovani, instruktor u teretani mi je rekao da se 6 dana u nedelji hranim zdravo, vodim racuna o kolicini i raznovrsnosti namirnica koje unosim, a da sedmi dan jedem sta god pozelim, bez ogranicenja, sto se podudara sa jednim clankom dr feelgood-a. Meni se kao laiku cini da cu tog sedmog, "slobodnog" dana vratiti dobar deo kalorija koje sam tokom nedelje mukotrpno skidala. Zato vas molim da mi objasnite kako je moguce da bez ikakvih posledica prodje taj sedmi dan i da li zaista mogu bez lisavanja da jedem sta god pozelim tog dana, a narednoh 6 opet hranim zdravo. Hvala unapred!
Odgovoreno: 21. 09. 2010.
• Poštovana,
Ovakav stav može i da se brani i da se napada. Ako u toku meseca od 30 dana ne vodite računa 4 dana i ja mislim da ono što ste najčešće radili, odnosno 26 dana - da će to dati rezultat u kontroli težine. Sa druge strane, ne voditi računa, ako to znači da ćete jesti obilno, puno kaloričnih namirnica, ako to znači prejedanje, naravno da ćete uneti kalorija toliko da potkopate bar polovinu svojih napora u toku nedelje. Za samo jedan svadbeni ručak može se uneti kalorija koliko za 3 dana umerene ishrane. Najbolje je da shvatite ovu preporuku tako da budete slobodniji u izboru namirnica, ali da sve vreme budete umereni u količinama. Samo je u dozi, dakle u količini razlika između leka i otrova - upamtite to. . . . Šteta što niste napisali u kom smislu bi za vas značilo to da se jede ''slobodno''.
Pozdrav