Postovani doktore
nedavno sam obavio kontrolu krvi i nalazi su pokazali da imam pavisenu masnocu u krvi
cholesterin - 241 mg% triglycreide - 415 mg% u razgovoru sa mojim doktorom rekao je da to nije nista strasno, bio je jako suzdrzan daljnih objasnjenja, samo mi je preporucio da izbjegavam masnu prehranu. Zanima me dali su ove norme-vrijednosti prevelike ili nemam razloga za brigu. Unaprijed vam hvala za odgovor branko s
Poštovani, Izbegavanje masne hrane je tacno ali i uopsteno objasnjenje. Izbegavajte masna mesa, slaninu, vecinu mesnih preradjevina osim sunke u crevu; punomasne mlecne proizvode a pogotovu buter, kajmak, pavlaku; margarin je nepozeljan. Upotreba ulja je opravdana, ali mora biti minimalna, sa 1-2 kafene kasicice po obroku, tako da necete moci da przite, pohujete i zaprzavate hranu. Masna hrana je i pravi majonez i svako kostunjavo voce to jest semenke. Nikako zumanca. Da izbegavate slatkise je imperativ. Nije samo secer, nego su tu umesani i margarin ili buter, jaja - zumanca - sve sastojci nepovoljni po vas. Sokovi sadrze mnogo secera, nemojte vise od 1-2 case dnevno. Izbegavajte najsladje voce - banana, grozdje, suvo voce, a i drugo voce drzite na kolicini do 500g dnevno. Radije zasladjujte vestackim zasladjivacima. U slatkisima za dijabeticare obicno se kriju razni sastojci od kojih neke treba da izbegavate, kako sam vec opisao, a fruktoza - vrsta secera koji se tu cesto koristi upravo povecava trigliceride!!! Naravno, od jednog suvog kolacica vam nece biti nista, ali ova informacija je vazna da se ne bi opustili sa takvim proizvodima. Sledeci put kada dajete krv na analizu budite sigurni da ste ove preporuke sprovodili a narocito rigorozno u 2-3 dana pred davanje krvi. Pozdrav