1. Pitanje broj: #67196
Visok sam 185cm tezak 67kg. Ne pusim, ne pijem, ne drogiram se i bavim se sportom redovno (trcanje, gimnastika, teretana, plivanje, fudbal, kosarka. . . U zavisnosti od godisnjeg doba) . Uglavnom preskacem dorucak jer ga prespavam i ako nekim slucajem ustanem pre 12 imam mucninu i ne mogu da jedem. Kada idem na fakultet prepodne lose se osecam, nije mi problem da se probudim vec mi je tesko bilo sta da pojedem (ponekad samo laksu hranu) . Ali zato poslepodne i kasno uvece pred spavanje mogu da jedem svaka 3 sata. Da li je vazno imati sve obroke u odredjenom vremenskom intervalu ili mogu da ih imam u bilo koje doba dana (kad ogladnim) , i da li je moja kilaza dobra napsram moje visine (mislim da sam mrsav i tesko mi je da se ugojim i ako sam preko raspusta uz teretanu i vise jela dobio 3 kile. Imao sam u januaru 64) ? Hvala
Odgovoreno: 07. 09. 2010.
• Poštovani,
Ima se utisak da se dosta forsirate i da fizički napor ne prati dovoljan unos hrane. Kilaža je na donjoj granici dobre, dakle nema mesta daljem mršavljenju. Što se tiče konzumiranja obroka, ja volim da kažem kako redosled obroka treba da sledi vaš dnevni ritam. Ne može radi neke redovnosti neko doručkovati u 07 sati ako spava do 11 sati, zar ne?! Ali, zato u budnom delu dana, bez obzira koliko kasno noću se taj dan za osobu završava - u tom budnom delu dana raspoređuje se bar tri glavna obroka i dve užine i to je upravo ritam uzimanja obroka na 3-3, 5 sati. . Pošto ste aktivni jedite po volji i na manje intervale. Ovo što rano ujutru nemate apetit makar uzmite nešto od voća, najkaloričnija je banana, ili šejk na bazi mleka, zasladite po ukusu. Time ste kao prvi obrok uzeli nešto što bi odgovaralo užini, ali posle sledi prvi od glavnih obroka, bez obzira kako ćete ga vi zvati: )
Pozdrav