1. Pitanje broj: #66612
Postovani vise od godinu dana imam alergije na veliki broj namirnica od kojih najveci broj su voce i povrce. Sa povrcem se nekako i snalazim ali voce je pravi problem. Reakcije su u vidu gusenja, svrab zdrijela, usiju, curenje nosa. Ono sto mi nije jasno je to da imam ovakve reakcija i na voce na koje testovi alergije preko krvi i testovi uradjeni ispod koze nisu pokazali alergiju. Kako da nadoknadim voce u svojoj prehrani? Vise od godine dana sam bez njega u ishranidali treba da ponovim testove alergije na hranu? Dali postoji neka privatna klinika u srbiji gde rade ovakve testove? Inace imam i alergiju na jaje, soju, kakao, svinjetinu i piletinu i mnogo vrsta povrca.
Odgovoreno: 17. 08. 2010.
• Poštovana,
Mislim da treba da se obratite stručnjaku - alergologu, odnosno da se otklone dubioze oko testova na koje ste već ukazali, i bolest leči na sistemski način. Probajte kliniku za alergologiju i imunologiju kc srbije (iako nije privatna) . Kod ishrane nema druge nego da izbegavate sve na šta ste alergični, a to nije jednostavno u vašem slučaju. Ukoliko je znatno redukovan unos namirnica uzimajte suplemente vitamina i minerala. Najbolje u konsultaciji sa lekarom ili nutricionistom.
Pozdrav