1. Pitanje broj: #66475
Poštovani, molim vas da mi kažete da li je potrebna neka terapija za holesterol za sledeće vrednosti: chol 4. 98 (< 5. 20) , trig 1. 54 (<1. 70) , vldl 0, 69 (<0. 55) , hdl 0. 89 (1. 03-1. 81) , ldl 3. 70 (<3. 90) , risk factor 5, 6 (<4) , ather. Index 4. 2 (<3) . Imam 45 god, pušač sam, majka je srčani bolesnik. Pre 2 god. Su trig. Bili 1. 74 a vldl 0. 78, ostale vrednosti normalne, a pre 4 god trig 1. 96 a hdl 0. 88. Imam cholelithiasis otkrivenu pre 4 god. Visoka sam 160cm a teška 59kg. Od pre dve nedalje se bavim fizičkom aktivnošću svakodnevno. Hvala unapred.
Odgovoreno: 16. 08. 2010.
• Poštovana,
Ne morate lečiti holesterol, ali pravilna ishrana u kojoj se izbegavaju namirnice prepune holesterola - to možete uvek. Dakle, izbacite žumanca, iznutrice i sve masne delove mesa ili mesnih prerađevina, kao i punomasne mlečne proizvode i tvrde margarine. Umesto o holesterolu bolje da ste pitali da li treba da prestanete da pušite. Prestanite!
Pozdrav