1. Pitanje broj: #63730
Zdravo do site doktori sorabotnici. Veke devet godini stradam od prekumerena tezina, i nemozam da oslabnam. Ako se sluci toa da namalam od telesnata tezina vednas posle toa ja pokacuvam dvapati poveke. Inaku imam depresija propratena so anksioznost, veke 9 godini, sto mislam deka i pokacuvanjeto na kilogramite e od togas. Momentalno sum pod terapija seroksat so heleks i sum stabilna. Stabilna mislam no ne kako sto nekogas sum bila, i mislam deka uste dolgo vreme ke pijam takvi ad. E sega debelinata mi e plus faktor, da bidam vo depresija. Sakam da izgledam ubavo, da se oblekuvam ubavo, no seto toa ne e mozno. . . Visoka sum 170 cm a teska 95 kg, stara 31 godina. Najubavoto vreme go minam vo pekol bidejki stradam, od kompleks na debelina. Se prasuvam kako bi mozela da oslabnam, a da ne custvuvam glad. Postojano sum gladna, i postojano jadam blago i pri toa se custvuvam ubavo, no posle seto toa nervozno. Nemozam da ja kontroliram gladta, pa duri i vo son jadam, so eden zbor se se vrti okolu hranata. Se plasam da prodolzam vaka. Inaku imam provereno krvni analizi i se e vo red samo sto ponekogas mi pagja sekerot vo krvta. Kako bi mozela da napravam eden bilans na ishrana a da ne se custvuvam gladna. Moram da priznaam deka vaka i depresivno poveke se unistuvam. Mislam deka ako oslabnam toa ke pomogne vo zalecuvanjeto na mojata bolest. I naku moram da spomenam deka ne sum vo situacija da posetuvam psihijatri za razgovor od ekonomska pricina, a dodek ovie sto se na teret na fondot na drzavata redovno gi posetuvam, no tesko mi poagja od raka. Znaci moeto prasanje e tesko, i tesko mozam da najdam pomos, a veke vremeto pominuva, a jas samo sum poteska i poteska so nekoj kilogram. Go prasav mojot psihijatar dali moze da e toa posledica od ad no ne dobiv odgovor. Pa zatoa vas kako doktori sorabotnici bi ve zamolila za edno strucno mislenje. Odnapred vi blagodaram. Iako neznam dali ke dobijam odgovor bidejki neznam koe po red e prasanje sto go postavuvam. Pozdrav.
Odgovoreno: 27. 06. 2010.
• Poštovana,
U razvijenim zemljama gojaznosti se pristupa kroz timski rad, kao kod druge iole kompleksnije bolesti. Ako vas već do sada neko nije tako sagledao, verovatno ćete morati sami redom: vaš lekar vam daje upute, najpre da uradite osnovni pregled krvi. Obavezno razgovor kod psihologa! Ako ima depresije neka to utvrdi psihijatar a onda se depresija leči! Obavezno pregled interniste - endokrinologa sa možda dodatnim analizama. Internista može da predloži do kog stepena se možete fizički angažovati, a poželjno je da budete aktivniji. Kada dobijete dijagnoze obavezno kod nutricioniste po dijetu, to jest plan ishrane. Morate da shvatite da je gojaznost bolest, prema tome mora se lečiti stalno, dugoročno, iz dana u dan. Onog trenutka kada prestanete bolest uzima maha a zatim pravi komplikacije i najzad vas onesposobljava za normalan, kvalitetan život. Prema tome, dijeta je deo lečenja, a sveukupno lečenje mora da traje stalno, godinama. Povremene kontrole su obavezne kod svih lekara koje sam pomenuo da bi se uočile komplikacije i na njih reagovalo. Da li ste spremni sutra da počnete?!
Pozdrav
Komentari na pitanje: #63730
• Ne sum spremna da pocnam bidejki nemam moznost da posetam nutricionist, od ekonomska pricina. Kako sto znaete sekogas onie sto nemaat pari, mora da pominuvaat niz ovie raboti. Odgovorot na moeto prasanje e sosema vo red, samo uste da imame ovde spremni doktori, da pomognat.