1. Pitanje broj: #63230
Postovani, potrebna mi je strucna pomoc u vezi prevencije. Naime, imam 47 god. , rodila sam dvoje dece i od drugog porodjaja nisam uspela da "skinem" kilograme. Sa 22 god. Imam i problem sa stitnom zlezdom - prvo sam imala hiper- a od 30. God. Imam hipotireozu. Trenutno mi je terapija euthyrox 125. Bila sam pusac od svje 16. God. Do oktobra prosle god. Sem navedenog problema sa stitnom zlezdom, koji "drzim" pod kontrolom trenutno me muci strah od teskih bolesti. Naime, moja majka je imala 4 mozdana udara i sa posledicama (teskim) zivela punih 8 godina. Moja rodjena sestra je dobila mozdani udar sa 52 god. I odmah podlegla. Bolest moje majke (koja je pored toga sto je zbog posledica bila tesko pokretna bila i gojazna) i smrt moje sestre uzrok su mom strahu da mi se ne desi isto i da moja porodica ne dozivi takav problem sa mnom. Sem toga i ako do necega dodje, zelim da preduzmem sve sto mogu da posledice budu sto manje i da mogu sama da brinem o sebi. Mislim da se prema sebi i svom organizmu odnosim prilicno odgovorno, ali problem s kojim ne mogu da se izborim je gojaznost. Imam 84 kg, visoka sam 172cm. S vremena na vreme pokusavam da smrsam smanjenjem kolicine hrane, narocito masnoca, izbacivanjem slatkisa i sl. I pokusavam istovremeno da povecam fizicku aktivnost (ovim se ne bih bas mogla pohvaliti) , ali rezultata nema. Zato, pre ili kasnije gubim volju i odustajem. Verujem da mi je potrebna strucna pomoc, ali ne znam gde da se obratim. Molim vas da me posavetujete sta da uradim. Unapred hvala
Odgovoreno: 21. 06. 2010.
• Poštovana,
Razgovarajte sa svojim lekarom gde da nađete psihologa i nutricionistu. Idite kod oba! Višak kilograma dolazi od viška hrane u odnosu na fizičku aktivnost. U onome što pokušavate očigledno je potrebna doslednost i upornost, a priča koju ste ispričali - potrudite se da vam bude stvarna motivacija a ne samo prazna priča.: ) eto, uspeli ste da prekinete pušenje, što je ogroman pozitivni pomak. Šetnje 2-3 puta dnevno po 15-20 minuta ili bicikl ili nešto drugo - sa 47 godina vi niste stari za to. Nemojte spremati, kupovati i skladištiti u kući ono što znate da vas goji a imate slabost prema tome. Redovna 3 obroka, nikad više od 50 g hleba za obrok uz ostale namirnice, povrće u svakom glavnom obroku, obavezni tanjir supe za ručak i eventualno van ručka kada ste gladni. Užine voćne. Ostalo kod nutricioniste.
Pozdrav