1. Pitanje broj: #62816
Poštovani doktore, budući da sam vegetarijanac i želim zdravu prehranu koja zadovoljava potrebe zdravog organizma, zanima me da li je pavlaka sa 20% m. M. Opasna ako je pojedem 100 g dnevno? Čula sam da je ona izvor loših masti, pa me zanima vaše mišljenje. Također, želim izraziti da je to jedini vid masnoće koji unesem tijekom dana. Bavim se brzim hodanjem, 6 km/h dnevno. Zbog toga se pitam, radi izgradnje tijela da li je pametnije da pavlaku zamijenim mladim sirom? Unaprijed hvala!
Odgovoreno: 11. 06. 2010.
• Poštovana,
Ako već koristite mlečne proizvode, makar samo pavlaku ili mladi sir, zaista se smatra važnim da se smanji unos mlečnih masnoća. Mislim da je jogurt čak i zbog korisnih mlečnih bakterija - bolji izbor. Ovde pričamo i o značaju mlečnih proizvoda za dovoljni unos kalcijuma, odnosno radi zdravlja kostiju i zuba. Dnevno morate uneti 2-3 porcije mlečnih proizvoda, pa neka budu sa nižim procentom mlečne masti. Neka od tih porcija može biti i mladi sir ili drugi sir deklarisan da je sa manjom masnoćom. Kada se radi o unosu masnoća reći ću da je sasvim vegetarijanski da se unosi ulje, ulje nije loše po zdravlje. Loše je mnogo ulja, ili mnogo bilo čega, dakle neuravnoteženost u ishrani: ) u svaki obrok unesite koju kašičicu ulja jer imate vitamine rastvorljive u masnoćama, pa obrok bez masnoće (ulja) znači da nećete optimalno iskoristiti te vitamine iz obroka. Npr dodajte ulje u salate. Dakle, smanjite unos mlečne masnoće a onda to kompenzirate dodavanjem ulja u obrok, koje je definitivno zdravije.
Pozdrav