1. Pitanje broj: #62085
Poštovani-a imam kćerku koja je napunila 6 godin pre 20-tak dana je imala streptokoke, nako čega su joj posle analiza krvi i brisa grla konstatovali da ima i mononukleozu. Ona je dobrog opšteg stanja dfobro se oseća. Na preporuku lekara sa infektivne klinike u beogradu miruje i pokušavamo da joj poprevimo imunitet za sada smo ishranom. Moje pitanje je vezano upravo za ishranu. Možete li nas posavetovati koji režim ishrane je pogodan za ovu vrstu bolesti i koji tip hrane. Unapred zahvalan igor ivić
Odgovoreno: 03. 06. 2010.
• Poštovani,
Ishrana kod mononukleoze je ono što zovemo zdravom ishranom. Proizvodi od integralnog brašna, mlečni proizvodi uvek bolje sa manje masnoće, mršavo meso, jaja, povrće u više obroka, voće bolje nego sokovi, ali i oni mogu, biljna ulja eventualno light margarini. Jede se sveže ili kuvano, dinstano, pečeno. Slatkiši neka budu jednostavni kao nefilovani keks, sutlijaš, puding, voćna salata, domaći kolači, ratluk, žele, med, marmelada ali u ovome ima od vaspitanja u navikama za ceo život - što manje slatkiša, ili slatkiši bez putera, margarina i slično. Izuzetaka uvek mora i može da bude. Sve što sam naveo daje nešto od važnih nutrijenata čime se popravlja opšte stanje, imunitet i omogućuje rast deteta.
Pozdrav