Postovana\i, od pre par nedelja poceo sam, po preporuci prijatelja, da pijem kefir. Osim njegovog sastava, na internetu, nisam mogao da nadjem nikakve podatke o tome za sta je sve koristan, pa vas molim da mi vi pruzite podatke o njegovom uticaju na organizam. Unapred hvala
Poštovani, Po mom saznanju kefir je proizvod od mleka nastao fermentacijom uz pomoć određenih korisnih mikroorganizama, sa tom karakteristikom da se pored mlečnog vrenja (kao kod jogurta i kiselog mleka) odigrava i alkoholno vrenje, pa u fiinalnom proizvodu imate 0, 5-2% alkohola. Ostali sastav je gotovo isti kao kod svakog jogurta, dakle nešto zaostalog mlečnog šećera, belančevine i masnoće zavisno da li je mleko prethodno bilo obrano ili ne. Naravno, tu je i sadržaj vitamina i minerala koji je i inače karakterističan za mleko, od koga se kefir i pravi. . Za šta je koristan? To gledajte jednako kao i za druge kiselomlečne napitke, dakle, odlična i vredna namirnica koja može da se nađe u svakodnevnoj ishrani, ali bez pripisivanja čudesnih ali nepotvrđenih lekovitih svojstava. Onda bi kefir bio lek a ne namirnica. Pozdrav