1. Pitanje broj: #48059
Postovani doktore mene interesuje da li je upotreba soje dozvoljena jer imam problema sa stitnom zlezdom. Lekar mije kazao da imam cvor u zlezdi koji raste i da treba da ga operisem. Interesuje me da li upotreba soje u ishrani moze da pogorsa zdravstveno stanje i da li je tacno da u soji ima mnogo joda koji steti zlezdi? Ako je dozvoljena upotreba soje interesuje me koja kolicina je dozvoljena? Ja koristim sojino mleko dnevno pola solje a sojine proizvode jedem s vremena na vreme. Da li da izbacim soju iz ishrane dok ne operisem zlezdu? Unapred vam se zahvaljujem. Lea
Odgovoreno: 12. 12. 2009.
• Poštovana,
Preporučuje se izbacivanje soje iz ishrane sve dok vaš lekar kaže da treba da unosite manje joda hranom. Naravno, mnogo više pažnje obratite svoj onoj gotovoj, industrijski i zanatski spremljenoj i prerađenoj hrani koja je soljena jodiranom solju. Takve hrane je mnogo, zato koristite sveže ili smrznute namirnice koje ćete spremati sa dodatkom nejodirane soli. Tako možete spremati i domaći hleb i peciva.
Pozdrav