1. Pitanje broj: #47889
Poštovani doktore, molim vas za odgovor u ime prijateljice koja je na zračenju, posle oeracije dojke. Ima 50 god. I gojazna je. Posle sedme doze zračenja (od predviđenih 28) leukociti su joj sa 6, 7 opali na 4, 5. To je ubrzan pad, pa vas molim za odgovor: kako hranom da popravi-održi krvnu sliku da ne bi došlo do obustave daljeg zračenja. Lekar je samo predložio da jede slaninu pa ne znamo da li to ima smisla. Bolnička hrana je vrlo slaba, pa vas molim za savet šta bi bilo najbolje da joj nosimo da jede, jer je to dozvoljeno. Unapred zahvaljujemo!
Odgovoreno: 10. 12. 2009.
• Poštovana,
Preporuka od strane lekara da gojazan pacijent u bolnici treba da jede slaninu meni nije shvatljiva. To je najblaže rečeno što se moglo reći. Inače mi nije poznato šta u bolnici tamo pacijenti inače jedu?! Ako je hrana slaba kalorijski to je razumljivo, mnogo bolesnika ima povećanu težinu pa još se i slabo kreću, odnosno u bolnici leže. Leukocite nećete popraviti ishranom, to je posledica zračenja, popraviće se kada napravi pauzu u zračenju, u toku više nedelja. Izbegavajte da nosite slatkiše i sokove - nosite voće. Ne nosite slane grickalice. Manjak leukocita oslabljuje odbranu od infekcija pa se potrudite da ono što nosite bude sasvim sveže spremljeno, a ono što se inače čuva u frižiderima mora do pacijenta da stigne rashlađeno! Nosite mleko ili jogurt, a sterilisano - trajno mleko je sasvim bezbedno, pod uslovom da ne stoji otvoreno. Ono što u jednoj prilici ne pojede bolje da baci a ne da koristi u sledećem obroku. Neka uzima neki polivitaminski preparat, recimo oligovit.
Pozdrav