1. Pitanje broj: #47245
Pozdrav. Zanima me da li vi mozda znate koje su oznake i gde se nalaze konzervansi ac. Formicicum, na nitricum, na sulphuricum, posto sam posle mesec dana mucenja sa koprivnjacom saznala da sam na te konzervanse alergicna. Imam 30 godina pusac sam i nikad nisam bila alergicna ni na sta. Hvala
Odgovoreno: 05. 12. 2009.
• Poštovana,
Natrium nitrat je e 251 - konzervans, natrium sulfat je e 514 - regulator kiselosti, a ac. Formicicum je mravlja kiselina - konzervans. Gde se nalaze? Onde gde ih proizvođači namirnica stave, ne znate dok ne pročitate na deklaraciji, ukoliko rade kako treba, po propisima, tj to treba da označe na deklaraciji. Nitrati ulaze u sastav soli za salamurenje, odnosno u mesnim prerađevinama. Mravlja kiselina se često stavlja u prerađevine od voća (marmelade) , ali samo površinski, radi sprečavanja kvarenja sa površine.
Pozdrav