1. Pitanje broj: #45843
Postovani. Vec dugo vremena pokusavam da nadjem listu hrane koja se savjetuje da se jede ili ne jede, ako ste bubrezni bolesnik. Svi savjeti manje vise kazu isto: izbaciti so, kalijum, proteine itd. Ali ni jedna ne izlista listu hrane; koje voce da/ne, koje povrce da/ne i slicno. Ako posjedujete takvu listu bila bih vam vrlo zahvalana ako mi je posaljete. Unaprijed zahvalana, sanja
Odgovoreno: 20. 11. 2009.
• Poštovana,
Morate potražiti nutricionistu. Lista bi bila opširna, a mnogo je bitna tačna količina čak i onih namirnica čiji unos se ograničava. Da bi do ovih količina došli nutricionista treba da sretne pacijenta i obavi potrebna merenja posle čega bi dao plan ishrane baš za tog pacijenta. Pazite da ne upadnete u zamku saveta koje sasvim paušalno daju čak i lekari drugih struka, pa i internisti. Na primer savet da se 'izbace' proteini je opasan. Potrebna je dobra procena unosa proteina da bi pacijent sačuvao svoje proteine koji mu grade mišiće. U protivnom, 'poješće' sopstvene mišiće. To nije dobro, zar ne?!
Pozdrav