1. Pitanje broj: #44662
Postovani, moja majka rodj. 1930. Boluje od _dijabetesa, povi[enog krvnog pritiska, hipotireoze, povi[en kalijum, pije lasix na treci dan i imaveoma oste'ene bubrege. Sta preporucujete da koristi u ishraniod povrca i voca? Pije lekove i redovno odlazi kod lekara. Hvala
Odgovoreno: 07. 11. 2009.
• Poštovana,
Treba da potražite nutricionistu. Ovakav skup hroničnih stanja i dijagnoza, uz možda i odstupanje od dobre težine, zahteva kompleksni pristup koji, tvrdim, ne može da prati lekar opšte medicine. Kod oštećenih bubrega (azotemija) bitan je i dozirani unos belančevina pa vam voće i povrće nisu jedini problem. Svakako majci morate dodati i vitamine b12 i d. Obzirom na povišeni kalijum izbegavajte ili sasvim malo i retko koristite u ovoj sezoni banane, kivi, narandže, svako suvo voće, zrnevlje, pasulj, soju, paradajz, krompir naročito ako je pečen, šargarepu, kiseli kupus i turšiju - zbog pritiska itd. . Malo je ovde mesta za sve to.
Pozdrav