1. Pitanje broj: #44268
Postovani doktore, zanima me da li su orasi stetni ako su peceni (npr. Kao dodatak piti) s obzirom da sadrze ulja, a koliko mi je poznato ulja kada se zagreju iznad odredjene temperature postaju stetna po zdravlje? Hvala vam unapred!
Odgovoreno: 02. 11. 2009.
• Poštovana,
Pečenje ili prženje može izložiti ulje temperaturi od 200-250 stepeni, ali zato kuvanje, pa i pečenje u vlažnoj sredini (kao što ste pomenuli - pita) ipak neće povećati temperaturu u sredini proizvoda na mnogo više od 100 stepeni. Možete jesti pitu sa orasima, ali verujem da to ne radite prečesto. Nadam se da ćete češće jesti orahe i drugo zrnevlje kao sirovo. Ako spremate hranu sa uljem na visokoj temperaturi (prženje) radije odaberite rafinisana ulja.
Pozdrav