1. Pitanje broj: #42602
Postovani, vec duze od 5 godina imam radno mesto i radno vreme koje mi onemogucava redovnu i pravilnu ishranu. Obroci su mi neredovni i kolicinski mali. Problem je u apetitu koji sam vremenom izgubila. Vrlo malo tecnosti pijem. Imunitet mi je oslabio toliko da su mi se javile stafilokoke u usima i nosu. Takodje, ginekolog mi je ustanovio kondilome posle spontanog pobacaja (prve trudnoce) i rekao da je zbog padea imuniteta. Molim vas da mi pomognete i kazete na koji nacin mogu najbrze da povratim imunitet kroz izhranu i vitamine. Osim tecnosti, voca i povrca, koje tablete da koristim kao dodatak ishrani? Gvozdje mi je malo ispod normale. Unapred hvala.
Odgovoreno: 18. 10. 2009.
• Poštovana,
Kada mi neko kaže da zbog posla ne može ovo ili ono, moj odgovor je: ukoliko ne budete zdravi, nećete moći ni da radite. Manjak gvožđa i anemija koja će uslediti rezultat su nepravilne ishrane (ukoliko nije u pitanju vidljivi ili nevidljivi gubitak krvi) i umanjiće vam radnu sposobnost. Treba vam lepo sastavljena dijeta od nutricioniste i volja da je sprovedete. Ukoliko vam posao i dalje bude diktirao haotičnu ishranu, ukoliko vam pravilna ishrana ne bude važnija, ni jedna dijeta vam neće pomoći. U pravu ste, pravilna ishrana bi vam pomogla da utvrdite imunitet. Dodaci tipa vitaminskih suplemenata nisu dobar izlaz iz problema.
Pozdrav