1. Pitanje broj: #42039
Da li je cimet dobar u regulisanju holesterola, da li ima kontraidikacija u njegovoj primjeni, kako ga je najbolje koristiti i da li je rijec o mljevenom cimetu koji se nalazi u trgovinama. Hvala unaprijed
Odgovoreno: 12. 10. 2009.
• Poštovana,
U narodu ima puno priča o tome kako neka od namirnica snižava holesterol, ali ih je većina objektivno nepotvrđena! Cimet se povezuje sa snižavanjem holesterola u jednoj studiji koja se ipak ticala prvenstveno dijabetičara. Uz sniženje šećera u krvi upotrebom cimeta došlo je i do popravljanja masnoća. Ali, ovo je opšte mesto, dakle svako regulisanje glukoze u krvi obično je praćeno popravljanjem masnoća u krvi i pitanje je koliko za to zaslužan cimet. Cimet se konzumira kod nas kao začin, a u pomenutoj studiji korišćene su veće količine cimeta koje se u normalnoj ishrani ne koriste. Bolje da u redovnoj ishrani pazite da smanjite žumanca, količinu mesa i prerađevina, sve punomasne mlečne proizvode, margarine, masna testa i grickalice, ali i slatku hranu - jer se u recepturi koriste i nepoželjne vrste masnoća.
Pozdrav