1. Pitanje broj: #40707
Pre par dana imao sam neki pregled na poslu, recimo nesto kao sistematski i izmjerili su mi povisen holesterol. Vrijednost je bila 6, 9 pa me interesuje je li nesto strasno posto sam tako reci mlad imam tek 26 god. I kako da se izborim sa tim, kakvu hranu da jedem. Unaprijed hvala. . . .
Odgovoreno: 30. 09. 2009.
• Poštovani,
Najpre proverite holesterol ponovo, s tim da ispoštujete da bar 12 sati ne jedete ništa pred davanje krvi. Ali, čak i da vam holesterol bude u normali nije na odmet da ga se uvek čuvate u ishrani, odnosno - ne postoji bezbedan unos holesterola. Svaki unos je suvišan. Ne možemo ga izbeći u normalnoj, mešovitoj ishrani, ali ga možemo ograničiti: umerenim unosom krtog mesa, retko žumanca, korišćenjem mleka i ml. Proizvoda samo sa najnižim% mlečne masti, izbegavanjem većine mesnih prerađevina, masnih peciva ili slatkiša pravljenih sa mašću, margarinom, buterom. Jedite mnogo povrća i voća.
Pozdrav