1. Pitanje broj: #36363
Poštovani!
Bratić mi je obolio od seminoma testisa! Započeo je radioterapiju: pozračio se tri puta, točnu dozu zračenja ne znam navesti, ukupno miora proći 16 zračenja: moje pitanje upućeno Vama da li postoji literatura koja bi mi omogućila da sastavim pravilan jelovnik, jer već sada ima mučnine i povraćanje, i rijetko što mu odgovara od hrane.
Unaprijed zahvalna!
Odgovoreno: 17. 08. 2009.
• Poštovana,
Mora se ići fleksibilno, ješće to što podnosi, onda kada se oseća dobro da jede. Vidite da li ga nešto od jakih mirisa i ukusa hrane iritira. U vezi mučnine i povraćanja - obroci neka su mali, 3-4 zalogaja, ali onda moraju biti česti, recimo na sat vremena. Ne spremajte komplikovana jela, jedino supe, čorbe mogu biti bogatog sastava. Teško ćete vi sastaviti jelovnik, ipak u nekim stvarima dolazi do izražaja medicinsko obrazovanje i iskustvo, čak i u pravilnom razumevanju stručnih tekstova. Vidite da li bolje podnosi gustu hranu, eventualno da li da mu hranu usitnite u blenderu. Neka ne gubi vreme da pije samo vodu nego uvek nešto sočno i bogatije, bilo sokovi, bilo mlečni proizvodi, umešani keks, banana, šejkovi, puding. I za tečnosti važi da se uzme po 3-4 gutljaja, pa ako treba na pola sata - sat vremena. Možda bi mu pomogli lekovi protiv povraćanja. Ako se jave i prolivi od iritacije creva onda sve kuvano, ljuštenje voća i povrća i izbegavanje onih sa dosta vlakana. Postoje i obroci u tečnom stanju, što može biti dobra dopuna, npr nutridrink.
Pozdrav