1. Pitanje broj: #32929
Poštovani,
Pišem u vezi moje majke. Neurolog ju je poslao da uradi test koagulacije i posle nekoliko kontrola trenutna terapija je Farin 2 dana po 1/2, treci 1 cela. Rečeno joj je da neke namirnice mora da izbaci iz ishrane a neke svede na minimum. Kako nisam u mogućnosti da sa njom idem na kontrole molim Vas da mi objasnite koje su to i zašto jer ono što sam od nje čula, a nisam sigurna da je dobro razumela, nisu mi logične, čak se pominje i oštećenje jetre.
Hvala unapred.
Odgovoreno: 02. 07. 2009.
• Poštovana,
Priča koju ste vi ispričali je tipična za lekare internističkih grana medicine, koji će u slučaju lečenja antikoagulansima reći kako se neka namirnica mora sasvim izbaciti iz ishrane. Oni misle na brokulu, spanać, kupus, kelj, mladi crni luk i slično. Međutim, dve stvari su još važnije. Prvo, bitna je ujednačenost u unosu svih namirnica pa i ovih koje sam pomenuo. Ne morate ih izbaciti, ali unos može da bude manji i ravnomeran u toku nedelje. Na osnovu takve ishrane lekar izvodi test koagulacije pa određuje dozu lekova a ne obrnuto kako se tipično radi pa i u vašem slučaju. Drugo, ono što se niko neće setiti da kaže jeste da u slučaju znatnih poremećaja u ishrani, recimo poštede u slučaju proliva i povraćanja, morate hitno na proveru vremena koagulacije i prilagođavanje doze leka da doza ne bi bila prejaka. Preko deklaracije dijetetskih proizvoda ako ih uzima vaša majka proverite ima li u sastavu vitamina k pa se oko uzimanja tog preparata konsultujte sa lekarom. Uzimanje veće količine ribe i aspirina - anbola, pojačava dejstvo lekova protiv zgrušavanja krvi.
Pozdrav.