Postovana, Meni jako bliska osoba ima ceste napade panike, vrlo je anksiozna, lose spava i gusi se sopstvenim mislima svakodnevno, periode kada ne zeli nista od zivota, a u poslednje vreme i suicidalne misli. Oni su uglavnom uslovljeni porodicnim problemima i pritiskom koji fakultet nosi. Trudim se da razgovaram sa njom i pomognem joj na najbolji moguci nacin, ali nisam psiholog i ne umem da odmerim svaku rec i bojim sa nekada ne kazem nesto lose i samo joj pogorsam stanje ili cak odvedem korak blize tim mislima. Osecam obavezu da je nagovorim da ode na terapiju kod psihologa jer je ocigledno da zudi za pravim razgovorom. Da li mislite da mogu da je uputim Vama i kada bi mogla da se odrzi prva seansa? Srdacan pozdrav i hvala Vam unapred!

Odgovoreno: 14. 01. 2022.
• Poštovana,
Radite odličnu i pravu stvar za Vašu blisku osobu. Nagovaranje da osoba potraži stručnu pomoć ide lakše kada osoba vidi lični benefit od toga, tj. kada je uverena i spremna da primi i prihvati pomoć. Za opisane tegobe najadekvatnije je da se obrati psihijatru (koji je poželjno bi bilo i psihoterapeut). Ovde ih ima više. O tome možete dobiti informacije pozivanjem dostupnog broja telefona i odmah zakazati. Nakon procene i eventualnog ordiniranja farmakoterapije Vaša bliska osoba može ostati kod istog ili potražiti drugog terapeuta za dalji psihoterapijski rad.
U slučaju urgentnog stanja ugroženosti njenog života ili zdravlja na raspolaganju Vam je hitna pomoć ili Klinika za psihijatrijske bolesti "Dr Laza Lazarević". http://www.sos.lazalazarevic.rs/
Srdačan pozdrav.