Poštovani, moja mama 52 godine, ima nagle promjene raspolozenja. Menopauzu je prosla, ne vjerujem da je to... Lako se uvrijedi, sto god da joj kazem shvata kao uvredu, cak i na pitanje o tome sta cemo da jedemo i hoce li ona nesto da spremi... Na dan bar 5x zaplace bez razloga. Ponudila sam joj da idemo psihologu, psihijatru , mozete samo da zamialite kako je reagovala. Ne znam sta da uradim i kako da joj pomognem. Moze li bilo kakav savjet. Hvala i srdacan pozdrav

Odgovoreno: 06. 12. 2021.
• Poštovana,
Ljudi u našem okruženju često negativno protumače naše dobre namere na pominjanje stručnjaka koji se bave mentalnim zdravljem. Jedna mogućnost je da taj predlog preformulišete tako što bi ste je zamolili da zbog Vas krene zajedno sa Vama krene na psihoterapijsku seansu (kod psihijatra - psihoterapeuta).
Bez njene saglasnosti teško se šta može uraditi. U slučaju da njene promene počnu da utiču na njeno funkcionisanje i zdravlje možete kontaktirati Centar za socijalni rad, a oni u okviru svojih nadlećnosti je mogu obavezati na posetu lekaru i lečenje.
Srdačan pozdrav,
Uroš Rajaković, psiholog