1. Pitanje broj: #10908
Poštovani doktore,
Imam 60-set godina, visoka sam 162cm i imam 57kg. Nisam gojazna, naprotiv. Međutim imam vrlo visok holesterol, zadnji rezultati od pre tri dana pokazuju nivo od 7,34 (nisu posebno prikazali tzv.'loš' i "dobar"holesterol). Doktor mi je prepisao tablete Crestor od 10mg. Napominjem, da trenutno živim u Kuwaitu gde nema svinjskog mesa i u ishrani koristim maslinovo ulje, piletinu, dosta ribe, morske plodove , teleće i juneće meso, retko. Takođe, izbegavam iznutrice, a uzimam dosta povrća i voća, mlešne proizvode sa vrlo malo masnoće.
Molim Vas , odgovorite mi da li ove tablete moram uzimati duži period i šta treba da korigujem u svojoj ishrani.
S poštovanjem
Odgovoreno: 16. 09. 2008.
• Treba da uradite HDL i LDL svakako. Izbegavajte životinjske masti i u mleku, žumance, iznutrice i masne, tvrde sireve i pavlaku. Tablete se nekada piju doživotno, a to zavisi od ostalih faktora rizika za bolesti srca, npr. da li pupite, kakva je Vaša fizička aktivnost i sl. Nije moguće dati Vam potpun savet bez pregleda