1. Pitanje broj: #10580
Pitanje za doc dr Maju Nikolić: Postovana doktorice, Postavila sam Vam pitanje: sto moze da bude razlog poremecaja ravnoteze elektrolita? Stanje mi se pogorsava leti, ne znojim se previse, ne bavim sportom. Imam jaku potrebu za dobro posoljenom hranom... Pitali ste: Morate preciznije poslati o kakvom se poremećaju tacno radi i ko Vam je postavio takvu dijagnozu! Odgovor: trenutno ginekolog jer sam trenutno trudnica, ali naglasavam da iste simptome imam svako leto. Pila sam dosta tekucine, pa je rekla da sam tako isprala elektolite. Preporucila mi je koristenje rehidracijske otopine, koja mi pomaze smanji mi se slabost i poteba za slanim. Takodjer i vece koristenje paradajza u prehrani zbog kalija. Na krvnoj slici vrednosti kalija, natrija i kalcija su normalne. Citala sam o nekom hormonu aldosteronu koji regulira kalij i natrij u organizmu, je li mozda do toga. Uz to imam nizak pritisak, pa i to vjerojatno pogorsa stanje, mozda mi se poslije rehidr. otopine pritisak poveca pa mi je zato bolje? Unapred hvala, Susa
Odgovoreno: 10. 09. 2008.
• Mislim da treba da budete pod redovnom kontrolom ginekologa dok ste trudnica, posebno zbog simptoma koje navodite. Osim subjektivnih, ne navodite bilo kakve laboratorijske promene koje bi navele da Vam je poremecena funkcija nadbubrezne zlezde. Ukoliko bude potrebno, ginekolog ce Vas poslati na konsultativni pregled kod endokrinologa. Pitanje nije za mene potpuno